Gereja Theresia

Doa Malam Kamis, 10 Agustus 2017

Doa Malam

Doa Malam Kamis, 10 Agustus 2017

Komsos Gereja Theresia

Selamat malam para Sahabat.

Marilah kita hening sejenak dan berdoa;

+ Dalam Nama Bapa, dan Putera dan Roh Kudus. Amin. +

Allah Bapa Pencipta alam semesta, pengada segala sesuatu, penguasa jagad raya, Engkau adalah awal dan akhir hidup kami, daripadaMulah kami berasal dan kepadaMulah kami berjalan menuju kebahagiaan. Kami bersyukur kepadaMu atas anugerah hidup yang Engkau berikan kepada kami.

Hingga malam ini Engkau masih memberikan kami nafas kehidupan.

Allah Bapa kami peredaran waktu terus menerus menyertai kehidupan ini. Segala ketaraturan di jagad raya ini menyadarkan kami betapa agungnya Dikau pengatur segala waktu. Engkau memberikan kami siang untuk kami isi dengan kerja giat dan malam untuk kami gunakan beristirahat. Terimakasih ya Bapa atas segala kebaikanMu hari ini dalam seluruh usaha dan kerja keras kami.

(Saat Hening…… Pemeriksaan batin…)

Allah Bapa kami terimakasih atas pengampunanMu yang kami terima. Malam ini kami akan bersitirahat. Lindungilah kami dalam istirahat nanti, jauhkanlah segala gangguan setan dan marabahaya, agar kami dapat tidur dengan tenteram.

KepadaMu kami serahkan suami/isteri dan anak-anak kami, handai taulan dan sahabat kami. Lindungilah juga tidur mereka malam ini. Berikanlah tempat tinggal kepada para gelandangan, penghiburan kepada yang berduka, pengharapan kepada orang-orang yang putus asa. Berkatilah usaha para petani, lindungilah fakir miskin dan anak-anak terlantar yang tidak mempunyai penolong.

Pujian, Syukur dan permohan kami ini ya Allah Bapa kami, kami haturkan kepadaMu dengan pengantaraan Yesus Kristus PuteraMu yang hidup dan berkuasa bersama Dikau dalam persekutuan Rohkudus, Allah sepanjang segala masa, Amin.

(doakan Bapa Kami dan Salam Maria)

Kemuliaan kepada Bapa dan Putera dan Rohkudus, seperti pada permulaan sekarang selalu dan sepanjang segala masa. Amin.

+ Dalam Nama Bapa, dan Putera dan Roh Kudus. Amin. +

Seluruh keluarga kita tidur tenang malam ini dalam lindunganNya.

Comments

comments